Gabonak hurbildu ahala, familia askok galdetzen diguzue zer opari izan daitezkeen onuragarrienak zuen seme-alabentzat. Jokoari eta sormenari buruzko dokumental txundigarri honetan oinarrituta, gaur gauza berezi bat eskaini nahi dizuegu: jostailu desegituratu onenetatik kontu handiz aukeratutako zerrenda, entretenitzeaz gain, sormen-aukera ugari eskaintzen baitizkiete zuen haurrei.

1. Oihalak eta zapiak: Ehunduren eta Formen Mundu bat

Oihalek eta zapiek aukera ugari eskaintzen dituzte rol-jokoetarako eta zentzumenen esploraziorako. Superheroien geruzak izan daitezke, printzesez jantzita, baita jolas-etxe baterako dekorazioak ere. Kukuaren jolasetik abiatuta edozein pertsonaia sortzeko elementu bikainak izaten dira.

1. Oihalak eta zapiak: Ehunduren eta Formen Mundu bat

2. Jostailu sentsorialak: zentzumen guztiekin esploratzen

Jostailu sentsorialak funtsezkoak dira garapen goiztiarrean, zentzumenak estimulatzen baitituzte eta miaketa eta aurkikuntza sustatzen baitute. Jostailu horiek testura interesgarrietatik hasi eta soinu liluragarrietaraino izan daitezke.

2. Jostailu sentsorialak: zentzumen guztiekin esploratzen

3. Harea: Irudimena eta koordinazioa moldatzen

Eskuzko trebetasunak eta adierazpen artistikoa garatzeko, harea zoragarria da. Haurrei aukera ematen die beren ideiak forma hautemangarri bihurtzeko, eta, hala, sormena eta espazioaren pertzepzioa sustatzen dituzte. Gainera, harearekin jolasteak esperientzia sentsorial paregabea eskaintzen du, haurrek hainbat testura eta sentsazio azter ditzaten, ezinbestekoak baitira zentzumenen garapen integralerako.

3. Harea: Irudimena eta koordinazioa moldatzen

4. Eraikuntzak: ametsak eraikitzen

Eraikitze-blokeak funtsezkoak dira espazio-pentsamendua garatzeko eta problemak ebazteko. Jostailu sinple horien bidez, haurrek erlazio espazialak eraikitzen, orekatzen eta ulertzen ikasten dute.

4. Eraikuntza-blokeak: ametsak eraikitzen

5. Zurezko jostailuak: Naturan jolasten

Zurezko jostailuak iraunkorrak dira, eta mundu naturalarekin lotura dute. Haren sinpletasunak sormena eta irudimena sustatzen ditu jokoan.

5. Zurezko jostailuak: Naturan jolasten

6. Jolas sinbolikoa: Egin beste bat izango bazina bezela

Jolas sinbolikoa funtsezkoa da haurren sormena eta gizarte-ulermena garatzeko. «Jolastu beste bat zarela», txikiek inguruko mundua esploratzen dute, eta rol eta agertoki desberdinak onartzen dituzte.

6. Jolas sinbolikoa: Egin beste bat izango bazina bezela

7. Kutxak eta kartoiak: Irudimenak ez du mugarik

Kutxak eta kartoiak edozer bihur daitezke haurren buruan: etxe bat, kohete bat, auto bat… Objektu sinple horiek irudimenezko jolasa estimulatzen dute, eta hori funtsezkoa da ezagutza- eta sorkuntza-garapenerako.

8. Arte materialak: Adierazteko pintzelak eta koloreak

Pintura eta beste arte-material batzuk emozioak eta sormena adierazteko leihoak dira. Material horiek koloreekin, ehundurekin eta formekin esperimentatzera gonbidatzen dituzte, beren irudimena eta adierazteko gaitasuna garatuz.

9. Mugikortasun libreko elementuak: Pikler triangelua eta Gehiago

Garapen motorra eta mugimendu librea bultzatzeko, Pikler triangelua, aldapak eta tunelak bezalako elementuak funtsezkoak dira. Jostailu horiei esker, haurrek modu seguruan eta beren erritmoan eskalatu, kattuka ibili eta esploratu dezakete. Pikler kutxak, adibidez, igotzeko eta jolasteko hainbat aukera eskaintzen ditu, txikiaren hazkundera eta gaitasun aldakorretara egokituz.

9. Mugikortasun libreko elementuak: Pikler triangelua eta Gehiago

Gabonak une aproposak dira zuen haurren bizitza aberasten duten jostailuak eta esperientziak oparitzeko. Espero dugu zerrenda honetatik sormena eta hazkunde pertsonala sustatzen dituzten opariak aukeratzea. Partekatu zure ideiak eta esperientziak gurekin, eta ez ahaztu post hau partekatzea, beste familia batzuei opari perfektuaren bilaketan laguntzeko.

Jostailu egokia aukeratzea erosketa bat baino gehiago da; irudimen- eta ikaskuntza-mundu bat irekitzeko aukera bat da. Kabian, zintzoki sinesten dugu jolasak haurren gogoa eta espiritua elikatzeko duen ahalmenean.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!