Iruñean, haurtzaindegi ideala bilatzea funtsezkoa da familia askorentzat. Prozesu horretan, Montessori metodoa errespetuzko eta kalitatezko hezkuntzaren erreferente gisa agertzen da askotan, familia askoren arreta bereganatuz. Baina, zer gertatzen da esango bagenizu beste ikuspegi bat dagoela, agian ez hain ezaguna, baina zure semearen edo alabaren ongizatearekin eta garapenarekin konprometitua?

Hemen sartzen da Pikler ikuspegia jokoan, funtsezko balio asko Montessorirekin partekatuz eta hezkuntza goiztiarrean ikuspegi paregabea eskainiz. Gure KABIA haur eskola, Pikler ikuspegiari eskaintzen dion dedikazioarekin, alternatiba goxo eta pertsonalizatua da, haurtzaindegi soil bat baino gehiago bilatzen duzuen familientzat aproposa. Artikulu honetan, Montessori eta Piklerren arteko antzekotasunak aztertu nahi ditugu, eta erakutsi nahi dizugu, etiketak alde batera utzita, haur bakoitzaren garapen indibiduala errespetatzen eta indartzen duen ingurunea dela benetan garrantzitsua.

1. Hezkuntza goiztiarra-aukeraketaren garrantzia

Zure haurraren hezkuntza-bidaia non hasiko den erabakitzea aukera praktiko bat baino gehiago da; inbertsio bat da haren etorkizunean. Bizitzako lehen urteak kritikoak dira haurren garapenerako, denbora horretan garuna bere erritmo azkarrenean hazten baita eta ikaskuntzarekiko eta esperientziekiko oso harkorra baita. Hezkuntza-, estimulazio- eta maitasun-ingurune batek, hazkunde intelektualari laguntzeaz gain, trebetasun sozioemozionalak eta sormena ere elikatzen ditu.

Haurren garapen goiztiarrean adituak diren Maria Montessorik eta Emmi Piklerrek, esaterako, haurrak bizitzako lehen urteetatik potentzialez, jakin-minez eta gaitasunez betetako izakitzat onartzearen garrantzia azpimarratu dute. Montessorik, ‘haurrei beren kabuz egiten laguntzea’ ardatz hartuta, eta Piklerrek, mugimendu librea eta autonomia sustatzeko zaintza arretatsua sustatu zituenak, funtsezko ikuspegi bat partekatzen dute: haur bakoitza gai da eta bere ikaskuntzaren protagonista izan behar du. Ikuspegi horrek, haur bakoitzaren indibidualtasuna errespetatzeaz gain, bere autonomia eta bere buruaren zentzu sendoa sustatzen ditu oso txikitatik, mundua bere erritmoan eta bere interesen arabera esploratzera animatuz.

Laburbilduz, 0 eta 3 urte bitarteko haurtzaindegi edo eskola bat aukeratzea logistikatik harago doa; funtsezkoa da gure seme-alaben garapen optimoa bultzatzeko. Bakoitzak bizitzan hasiera bat merezi du, bere jakin-min naturala piztuko duena, ikasketarekiko maitasuna sustatuko duena eta mundu aldakor batean aurrera egiteko beharrezko tresnak emango dizkiena.

2. Zer da Montessori?

Montessori metodologia, Maria Montessori fundatzailearen omenez izendatua, XX. mendearen hasieran sortu zen, haurtzaroko hezkuntza-premiei emandako erantzun berritzaile gisa. Montessorik, Italian mediku titulua lortu zuen lehen emakumeak, haurren behaketa zientifikoan oinarritutako metodologia garatu zuen haurtzarotik helduarora. Adimen-urritasunak dituzten haurrekin ospitale psikiatriko batean egindako lanak haurrek ikasten eta garatzen duten moduan sakontzera eraman zuen.

Montessori metodoaren oinarrizko printzipioak honako hauek dira:

  • Haurraren autonomia: Esparru egituratu baten barruan haurrek erabakiak hartzea eta independentziaz jardutea ahalbidetzearen garrantzia nabarmentzen da.
  • Ikaskuntza praktikoa: Haurrak esplorazioa eta aurkikuntza sustatzen duten material didaktiko espezifikoekiko elkarrekintzaren bidez ikasten dute.
  • Giro Prestatua: Ikaskuntza-ingurunearen konfigurazioa kontu handiz diseinatzen da haurren garapen-beharrak asetzeko eta materialarekin duten interakzioa sustatzeko.

3. Zer da Pikler?

Emmi Pikler hungariar pediatra eta pedagogoak XX. mendearen erdiko lehen haurtzarorako ikuspegi iraultzailea sartu zuen, haur txikiek beren erritmoan garatzeko duten sortzetiko gaitasunarekiko errespetuan oinarrituta. Budapesteko umezurtz batean egindako lana, hasieran, haurtxoak askatasunez mugitzen direla eta beren kabuz ikasten dutela behatzean oinarritu zen.

Pikler metodoaren funtsezko printzipioak honako hauek dira:

  • Mugimendu librea: Haurrak libreki mugitzera eta mugimen-trebetasunak beharrik gabeko mugarik eta laguntzarik gabe garatzera animatzen dira, haien autonomia sustatuz.
  • Joko Autonomoa: Piklerrek zuzendu gabeko jolasaren garrantzian sinesten zuen, haurrek bere erritmoan esploratzeko eta jolasteko aukera emanez, eta hori funtsezkoa da bere garapen kognitibo eta emozionalerako.
  • Arretaz eta errespetuz zaintzea: Helduaren eta haurraren arteko interakzioa funtsezkoa da Pikler ikuspegian. Errespetuzko zaintza eta arretaren garrantzia nabarmentzen da, eta haurra bere garapenean trebea eta aktiboa dela aitortzen da.

Bi metodoek, beren ikuspegietan desberdinak izan arren, haurren indibidualtasunarekiko errespetuan eta modu autonomoan ikasteko eta hazteko berezko gaitasunean duten funtsezko sinesmena partekatzen dute.

4. Montessori eta Piklerren arteko antzekotasunak

Jatorri eta aplikazio desberdinak dituzten arren, Montessori eta Pikler ikuspegiek funtsezko hainbat antzekotasun dituzte, eta horiek osagarriak dira haurren garapen osasungarri eta holistikoaren sustapenean. Hona hemen funtsezko bost antzekotasun:

  1. Haurraren Autonomiarekiko errespetua: Montessorik eta Piklerrek haurren autonomia sakonki baloratzen dute. Montessori jardueren aukeraketa askearen bidez eta Pikler mugimendu askearen bidez, bi metodoek adin goiztiarretik independentzia sustatzen dute.
  2. Jolasaren garrantzia: Bi ikuspegietan, jolasa funtsezkoa da haurren garapenerako. Montessorik berariaz diseinatutako material didaktikoekin jolastea sustatzen du; Pikler, berriz, jolas independente eta egituratu gabean zentratzen da, baina biek aitortzen dute jolasa funtsezko ikaskuntza-tresna dela.
  3. Esperientzia-ikaskuntza: Munduarekiko esperientzia zuzena funtsezkoa da Montessorin eta Piklerren. Montessori zeregin praktikoen bidez eta Pikler aurkikuntza autonomoaren bidez, haurrek eginez ikasten dute.
  4. Ingurune prestatua eta segurua: Bi metodoek garrantzi handia ematen diote hezkuntza-ingurunearen prestakuntzari. Montessorin, gela kontu handiz antolatuta dago, haurrentzako material eskuragarriekin. Piklerren, mugimendu librea ahalbidetzen duen espazio segurua bermatzen da. Bi ingurune horiek haurraren garapen autonomoari laguntzeko diseinatuta daude.
  5. Errespetuan oinarritutako harremanak: Helduek haurrekin elkarreragiteko duten modua erabakigarria da bi ikuspegietan. Montessorik eta Piklerrek haurrak errespetuz eta kontzienteki tratatzearen alde egiten dute, pertsona trebeak eta trebeak direla aitortuz. Jarrera horrek autoestimu osasungarria eta ikaskuntzarekiko harreman positiboa sustatzen ditu.

Antzekotasun horiek azpimarratzen dute haurra banakako izaki gisa, gaitasun eta behar propioak dituen izaki gisa, errespetatzearen aldeko ikuspegi partekatua. Autonomia, jolasa, esperientzia-ikaskuntza, ingurune prestatua eta errespetuzko elkarrekintzak haurren garapenaren onurarako izateaz gain, termino kognitibo eta fisikoetan, emozionalak eta sozialak ere badira, haurrak etengabeko ikaskuntza-bizitzarako eta moldagarritasunerako prestatuz.

5. Montessori eta Piklerren arteko aldeak

Montessorik eta Piklerrek haurraren autonomiarekiko errespetuan eta interesak gidatutako ikaskuntzan oinarritutako oinarrizko printzipioak partekatzen badituzte ere, desberdintasunak daude haien ikuspegi espezifikoetan:

  • Hezkuntza-ikuspegia: Montessorik bereziki diseinatutako materialen bidezko ikaskuntza praktikoa eta sentsoriala azpimarratzen du. Pikler, bestalde, mugimendu askean zentratzen da, eta aukera ematen dio txikiari bere erritmoan esploratzeko eta ikasteko, kanpoko esku-hartzerik gabe.
  • Hezitzailearen rola: Montessorin, zaintzaileak gidari gisa jarduten du, materialak eta jarduerak aurkeztuz. Pikler ikuspegian, hezitzaileak gehiago behatzen du eta gutxiago jarduten du, haurraren independentzia sustatzen duen ingurune segurua eta maitasunezkoa eskainiz.
  • Mugimenduaren garapena: Piklerrek indar handia jartzen du berezko garapen motorrean, haurrak laguntzarik gabe askatasunez mugi daitezen sustatuz. Montessorik garapen motorrari ere laguntzen dio, baina jarduera egituratuen eta material didaktikoen bidez.
  • Ingurune prestatua: Bi metodoek ingurune prestatuaren garrantzia baloratzen dute, baina Montessorik hezkuntza-materialez betetako espazio egituratuak sortzea du helburu, eta Piklerrek, berriz, esplorazio librea sustatzeko segurtasuna eta erosotasuna nabarmentzen ditu.
  • Interakzio soziala: Montessorik adin ezberdinetako haurren arteko lankidetza eta talde-ikaskuntza bultzatzen ditu, txikienek helduengandik ikasten duten ingurunea sustatuz, eta alderantziz. Piklerrek, berriz, haurraren eta hezitzailearen arteko harremana du ardatz. Banakako arreta hori funtsezkoa da Pikler metodologian, haur bakoitzak bere garapen-erritmoa duela uste baita, eta erritmo hori kanpoko presiorik gabe errespetatu eta babestu behar dela.

6. Zergatik Pikler Aukera Ona izan liteke

Haurtzaindegi edo haur-eskola bat aukeratzean, familia bakoitzak bere balio-, kezka- eta nahi-multzo bakarra du bere semearentzat edo alabarentzat. Familia batzuek ikuspegi egituratuagoetara jotzen duten bitartean, beste batzuek haurraren indibidualtasuna eta garapen naturala lehentasuna dituen esperientzia bilatzen dute. Hemen, Pikler ikuspegia distiratzen da, eta aukera onena bezala bereizten da, batez ere, mugimendu librea, joko independentea eta arreta eta begirunea baloratzen dituztenentzat.

  • Haurra ardatz: Kabia Haur Eskolan, Pikler filosofiari jarraitzen diogu, txiki bakoitzaren erritmo bakarra errespetatzen dugula sinesten dugulako. Giro prestatu eta seguruan, haurrek konfiantzaz esploratzen, deskubritzen eta ikasten dute.
  • Hitz egiten duten testigantzak: Gure komunitateko gurasoek euren txikiek Kabian izan duten loraldiaren istorioak partekatu dituzte. Esperientzia arrakastatsuak ugariak dira, autonomian hobekuntza esanguratsuak izatetik errespetuzko giroan gizarte-trebetasunak garatzera arte.
  • Garapen emozionala eta fisikoa: Gure ikuspegiak garapen fisikoa sustatzen du, mugimendu askearen bidez ez ezik, ongizate emozionala ere. Haurrei jolasten eta esploratzen laguntzen dienez, haien autoestimua eta segurtasuna sustatzen ditugu.
  • Zaintza Giro Pertsonalizatua: Haur bakoitza banako bakar gisa ikusten eta zaintzen da. Ikuspegi pertsonalizatu hori gure eguneroko jarduerak diseinatzen ditugun moduan islatzen da, betiere txiki bakoitzaren interesak eta beharrak kontuan hartuta.

Arrazoi horiengatik eta beste askorengatik, uste dugu ikuspegi pikleriano hori aukera bikaina dela haurtzaindegiko edo haur-eskolako esperientzia bat bilatzen duten familientzat, beren balioekin lerrokatzeaz gain, seme-alaben garapen integrala ere babestuko duena. Kabian Pikler ikuspegiaren ezarpenari buruz gehiago ezagutzera gonbidatzen zaitugu, baita zure txikiarentzako ingurune perfektua nolakoa izan litekeen ere.

7. Nola Aukeratu Haurtzaindegi Egokia Iruñean

Haurtzaindegia edo haur-eskola aukeratzea da gurasoentzako erabaki esanguratsuenetako bat. Iruñean, non aukerak askotarikoak diren, funtsezkoa da zure semearentzat edo alabarentzat lekurik egokiena aukeratzen lagunduko dizuten irizpideak ezagutzea. Hemen hainbat aholku eskaintzen dizkizugu prozesu garrantzitsu honetan orientatzeko.

  • Akreditazioak eta kalifikazioak: Haurtzaindegiak bere kalitatea eta segurtasuna bermatuko duten beharrezko akreditazioak dituela egiaztatzen du. Ziurtagiriek hezkuntzari eta haurrak zaintzeari buruzko estandar aitortuak izan ditzakete.
  • Filosofia hezitzailea: Funtsezkoa da haurtzaindegiaren filosofia hezitzailea zure balio eta itxaropenekin laburtzea. Pikler edo Montessori bezalako ikuspegi askeago baten bila zabiltza, ala nahiago duzu egitura tradizionalago bat? Hezkuntza-metodologia ezagutzeak lagunduko dizu erabakitzen zure txikirako giro egokia den ala ez.
  • Ingurunea eta espazioak: Ingurune fisikoak estimulatzailea, segurua eta egokia izan behar du zure semearen edo alabaren adinerako. Bisitetan, ikusi ea espazioak jolasaren eta esplorazioaren bidez ikaskuntza sustatzeko diseinatuta dauden.

Bisitetarako funtsezko galderak:

  1. Zenbat haur daude hezitzaile bakoitzeko?
  2. Errespetatzen al dira banakako lo-erritmoak? Onartzen al da haurrek behar dutenean lo egin ahal izatea?
  3. Nola maneiatzen dira haurren gatazkak edo erronka emozionalak?
  4. Zer jarduera mota eskaintzen dira egunero, eta nola egokitzen dira adin eta garapen-etapa desberdinetara?
  5. Nola sustatzen da gurasoek hezkuntza-komunitatean parte hartzea?
  6. Nola komunikatzen zaizkio haurraren aurrerapenak eta lorpenak familiari?

Iruñean haurtzaindegi egokia aukeratzeak alderdi horiek arretaz kontuan hartzea eta beharrezko galderak egitea eskatzen du. Horrek ziurtatuko dizu zure semea edo alaba hazi, ikasi eta garatzeko leku bat aurkitzea, etxearen luzapen gisa sentituko den giro batean.

Pikler ikuspegia intrigadx eta nolakoa izan liteke ingurune perfektua zure txikitxoa garatzeko? Gure Kabia Eskolan, autonomia, jolas librea eta Pikler metodoak definitzen duen zaintza arretatsua sustatzen dihardugu egunero. Haurren hezkuntzan hasiera sendo eta maitasunezkoa izateak duen garrantzian sinesten dugu, eta hori nola posible egiten dugun erakusteko gaude hemen.

Gure ikuspegiak egiten duen desberdintasuna bertatik bertara ezagutzera gonbidatzen zaitugu. Egin klik hemen bisita pertsonalizatua egiteko edo informazio gehiago eskatzeko. Zatoz eta ikus ezazu zeure kabuz zure semeak lehen urteetatik bere garapen indibiduala baloratzen eta elikatzen duen ingurune baten onura izan dezakeela.

 Ez utzi pasatzen zure semeari bizitzako hasierarik onena emateko aukera. Jarri gurekin harremanetan gaur bertan eta Kabia familiako kide zara!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *